از جمله اتصالاتی که برای ساخت ستون استفاده می شود.

 

گونیای ستون دست  دوم،قید ستون دست  دوم، قید گونیای دست دوم

در اجرا و قالب بندی ستونها بتنی در کنار قالب فلزی متعلقاتی چون ، پین وگوه جهت اتصال قالبهای فلزی بلت های تمام رزوه یا  دوسررزوه ( برای ستون های بالاتر از سایز نرمال) به همراه واشر و مهره بولت خروسکی، میان بولت های پلاستیکی(جهت عبور بولت های فلزی از داخل ستون) و قید گونیا.

گونیای ستون یا قیدهای گونیای ستون به دو نوع گونیا(قید) لوله ای و گونیا(قید) پروفیلی تقسیم میشود. برای ساخت گونیای لوله ای ستون بنا به سایز  ستون،یکطرف آنها دو عدد لوله به طول مشخص که بصورت فارسی بر برش داده می شود، سپس دو سمت فارسی بر را بصورت نو درجه و گونیا جوش می دهند که باید با دقت زیادی این کار انجام شود تا گونیا زاویه ای کمتر یا بیشتر از نود درجه نباشد. گونیای ستون نو یا گونیای ستون دست دوم به منظور جلوگیری  از پیچش احتمالی ستونها به هنگام بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اتصال گونیا یا قید گونیا لوله ای ستون از گیره متوسط استفاده می شود و برای گونیای پروفیلی (80*40) از گیره بزرگ استفاده می کنند. قید گونیاهای دست دوم در صورت تمیز بودن و دفرمه نشدن فرقی با گونیاهای نود ندارند و از نظر قیمت بسیار بصرفه و اقتصادی تر هستند. جهت اطلاع از قیمت قید گونیای دست دوم شرکت تک پولاد لطفا با شماره های تماس دفتر مرکزی تماس حاصل فرمایید.